تجارب زیسته دانشجویان شاغل کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی از منظر کاربرد آموخته ها در عمل

نویسندگانمحسن آیتی,عباس قومنجانی,سروش غیور
همایشاولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و اشتغال
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۰-۱۲-۰۲
محل برگزاری همایشمشهد
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

امروزه هر جامعهای برای پیشرفت و تعالی، نیاز به نیروی انسانی کارآمد و متخصص دارد. آموزش عالی در تمامی کشورهای دنیا نقش اصلی و تعیین کننده ای را در جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد )لک، احمد، 1389 (. قطعاً کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در تحقق اهداف آموزش عالی هر کشور، نقش بسزایی ایفا کند، برنامه های درسی آموزش عالی آن کشور است ازاین رو می توان گفت برنامه درسی یکی از عناصر مهم ارتقادهنده کیفیت آموزش عالی و متناسب کننده آموزش عالی، با بروزترین فناوری ها و همچنین نیازهای روز بازار کار است )نوروز زاده، 1385 (. یکی از مسائل مهم در آموزش عالی، بهبود کیفیت آموزش و ارائه خدمات تخصصی و پژوهشی در آموزش، متناسب با نیازهای دانشجویان است )کریمی و شریف، 1393 (.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: تجارب زیسته، برنامه ریزی درسی ، آموخته ها در عمل