مشارکت والدین در امور تحصیلی در آموزش مجازی

نویسندگانمحسن آیتی,محدثه سروری
همایشچهارمین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت (فضای مجازی، دانشگاه و جامعه)
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۱-۰۳-۰۴
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهچاپ در مجموعه مقالات
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

آموزش مجازی با ش یوع ویروس کرونا به مرسوم ترین نوع آموزش بدل شده است. در این بین والدین نقش های چندگانهای اعم از والد و معلم را تجربه م ی کنند. والدین در فضای مجازی به صورت همزمان نقش هایی را بر عهده دارند که قبل در دو بخش مشارکت در مدرسه و مشارکت در خانه بوده است. اما در حال حاضر مدرسه و خانه، در ی ک فضا است. این همزمانی ممکن است در هر ی ک از کارکردهای اجرایی والدی ن اعم از نقش والدگری و هم چنین مشارکت در امور تحصیل ی تأثیر داشته باشد. در پژوهش حاضر مدل مشارکت والدین اپستین و جانسون ) 2004 ( برا ی بررسی مشارکت والدین در فضای مجازی ملک عمل بوده است. پژوهش حاضر با روش جستار نظرورزانه نگاشته شده است. نتایج حاصل نشان داد که جنبه یادگیری در خانه از مدل بررسی شده در مشارکت والدی ن در آموزش مجازی قوت بیشتری گرفته است. هم چن ین سایر مؤلفه های مشارکت والدی ن تغییرات اساسی داشته اند. از این رو اولا نی از به آموزش والدی ن در این خصوص احساس می شود و ثانیا نیاز به پژوهش های بیشتری برای ارائه مدل در این خصوص خواهد بود.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: مشارکت والدین، آموزش مجازی، کرونا