نویسندگان | محسن آیتی,میثم غلام پور,هادی پورشافعی,مقصود فراستخواه |
---|---|
نشریه | نظریه و عمل در برنامه درسی |
شماره صفحات | ۲۶۷-۳۰۰ |
شماره سریال | ۸ |
شماره مجلد | ۱۶ |
ضریب تاثیر (IF) | 0.214 |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۲۰۲۱ |
رتبه نشریه | ISI |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی وضع موجود برنامه درسی تربیت اخلاقی دانشجو معلمان است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش داده بنیاد انجام گرفت. جامعهی آماری شامل کلیه کارگزاران دخیل در برنامه درسی تربیت اخلاقی دانشجو معلمان هستند که از طریق نمونهگیری هدفمند از نوع ملاک محور انتخاب شدند. دادهها از طریق مصاحبهی نیمهساختاریافته با ده نفر از دانشجو معلمان، سه نفر از دانشآموختگان این دانشگاه، هشت نفر از اساتید دروس تربیت اخلاقی دانشگاه، چهار نفر از معلمان راهنما و سه نفر از معاونین و مسئولان امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان شهر بیرجند جمعآوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای تأمین روایی و پایایی از معیارهای لینکن و کوبا استفاده شد.
tags: تربیت اخلاقی، برنامه درسی، دانشجومعلمان، دانشگاه فرهنگیان