وضعیت وفاداری مشتریان در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند

Authorsسیده عذرا میرکاظمی,فرشته محرابی
Conference Titleاولین کنفرانس ملی ورزش و سلامت عمومی
Holding Date of Conference۲۰۲۰-۱۱-۰۵
Event Placeکرمان
Page number۰-۰
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

هدف تحقیق حاضر بررسی وضعیت وفاداری مشتریان در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی - تحلیلی است که از منظر جمع آوری داده ها به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری در حدود 480 نفر از مشتریان باشگاه های تندستی بانوان شهرستان بیرجند بود. بر اساس جدول مورگان 214 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شد. داده های این پژوهش از طریق پرسشنامه وفاداری مشتریان آلن) 1990 ( جمع آوری شده است. این پرسشنامه شامل 15 گویه و در دو بعد وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی باشگاه هایتندرستی بانوان شهرستان بیرجند را ارزیابی میکند. و تجزیه تحلیل داده توسط آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. تمامی محاسبات آماری به وسیله نرم افزار spss نسخه 22 مورد تحلیل قرار گرفت. اعتبار صوری و محتوایی توسط گروهی از متخصصان تاییدگردید. و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 89 / 0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد وضعیت وفاداری مشتریان در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند در سطح مطلوبی قرار ندارد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان اذعان داشت که مدیران باشگاه های تندرستی بانوان می توانند روابط با مشتریان ورزشی را بهبود بخشند که این بهبود روابط می تواند نتایجی را در افزایش برونده عملکرد باشگاهها از قبیل فروش بلیط، رسانه های ورزشی و فروش کالای مجوز دار)برند باشگاه( داشته باشند.

Paper URL

tags: باشگاه های تندرستی، بانوان، شهرستان بیرجند، وفاداری مشتریان.