بررسی چالشهای توسعه تجارت الکترونیک در ورزش

Authorsسیده عذرا میرکاظمی,محمدحسین شاه مرادی گوهری
Conference Titleاولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی و تربیت بدنی
Holding Date of Conference۲۰۲۲-۰۳-۱۷
Event Placeمازندران
Page number۰-۰
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

تجارت الکترونیک شامل تمام ابعاد و فرآیندهای بازار می شود که میتوان از طریق تکنولوژی انجام داد و اشاره به معاملات الکترونیکی دارد که از طریق شبکههای ارتباطی انجام میگیرد. باشگاه ورزشی در بسیاری از کشورهای جهان بنگاهی پربازده برای سرمایه گذاری به شمار می رود. در سال های اخیر با توجه به رشد سرمایه گذاری خصوصی در بخش های مختلف، باشگاه های ورزشی به یکی از مهمترین بنگاه های جذب سرمایه تبدیل شده اند تا جایی که به اعتقاد برخی کارشناسان، سرمایه گذاری و درآمدزایی در صنعت ورزش، همپای صنایعی همچون سینما و گردشگری )توریسم( رشد کرده است. در این پژوهش در قالب یک مقاله مروری چالش های توسعه تجارت الترونیک در ورزش مورد بررسی قرار می گیرد بدین منظور پس از تعاریف تجارت الکترونیک، مدلهای تجارت الکترونیک، تکنیکهای موفقیت ورزش در تجارت الکترونیک و دلایل عدم درآمدزایی باشگاهها در ایران مورد بحث قرار میگیرد.

Paper URL

tags: چالش توسعه تجارت الکترونیک، تجارت الکترونیک، صنعت ورزش