وضعیت هوش بازاریابی در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند سیده

نویسندگانسیده عذرا میرکاظمی,فرشته محرابی
همایشاولین کنفرانس ملی ورزش و سلامت عمومی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۰-۱۱-۰۵
محل برگزاری همایشکرمان
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هدف تحقیق حاضر بررسی وضعیت هوش بازاریابی در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی - تحلیلی است که از منظر جمع آوری داده ها به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری در حدود 480 نفر از مشتریان باشگاه های تندستی بانوان شهرستان بیرجند بود. بر اساس جدول مورگان 214 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شد. داده های این پژوهش از طریق پرسشنامه هوش بازاریابی فیلیپ کاتلر ) 2001 ( جمع آوری شده است. این پرسشنامه شامل 12 گویه است. و تجزیه تحلیل داده توسط آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. تمامی محاسبات آماری به وسیله نرم افزار spss نسخه 22 مورد تحلیل قرار گرفت. اعتبار صوری و محتوایی توسط گروهی از متخصصان تاییدگردید. و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 87 / 0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد وضعیت هوش بازاریابی مدیران از دیدگاه مشتریان در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند در سطح مطلوبی قرار ندارد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان اذعان داشت که مدیران باشگاه های تندرستی بانوان با تمرکز بر هوش بازاریابی میتوانند در جذب بیشتر مشتریان و به تبع آن توسعه ورزش بانوان در شهر بیرجند کمک کند.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: هوش بازاریابی ، باشگاه های تندرستی، بانوان، شهرستان بیرجند، وفاداری مشتریان.