بررسی چالشهای توسعه تجارت الکترونیک در ورزش

نویسندگانسیده عذرا میرکاظمی,محمدحسین شاه مرادی گوهری
همایشاولین کنفرانس بین المللی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی و تربیت بدنی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۲-۰۳-۱۷
محل برگزاری همایشمازندران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

تجارت الکترونیک شامل تمام ابعاد و فرآیندهای بازار می شود که میتوان از طریق تکنولوژی انجام داد و اشاره به معاملات الکترونیکی دارد که از طریق شبکههای ارتباطی انجام میگیرد. باشگاه ورزشی در بسیاری از کشورهای جهان بنگاهی پربازده برای سرمایه گذاری به شمار می رود. در سال های اخیر با توجه به رشد سرمایه گذاری خصوصی در بخش های مختلف، باشگاه های ورزشی به یکی از مهمترین بنگاه های جذب سرمایه تبدیل شده اند تا جایی که به اعتقاد برخی کارشناسان، سرمایه گذاری و درآمدزایی در صنعت ورزش، همپای صنایعی همچون سینما و گردشگری )توریسم( رشد کرده است. در این پژوهش در قالب یک مقاله مروری چالش های توسعه تجارت الترونیک در ورزش مورد بررسی قرار می گیرد بدین منظور پس از تعاریف تجارت الکترونیک، مدلهای تجارت الکترونیک، تکنیکهای موفقیت ورزش در تجارت الکترونیک و دلایل عدم درآمدزایی باشگاهها در ایران مورد بحث قرار میگیرد.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: چالش توسعه تجارت الکترونیک، تجارت الکترونیک، صنعت ورزش