طراحی مدل تأثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری )سی.آر.ام( بر رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات براساس مدل سروکوال در باشگاه های بدنسازی و ایروبیک

نویسندگانسیده عذرا میرکاظمی,داوود مودی
نشریهپژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
شماره صفحات۶۹-۸۲
شماره سریال۱۰
شماره مجلد۲
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۱۸
رتبه نشریهعلمی - ترویجی
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

هدف از این تحقیق طراحی مدل تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری (سی.آر.ام) بر رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات براساس مدل سروکوال در باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهرستان بیرجند بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بود. ۲۱۰ نفر از مشتریان باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهر بیرجند ابزار این پژوهش را تکمیل کردند: ۱. پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری و ۲. پرسشنامه رضایت مشتریان سروکوال به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مندی مشتریان را در باشگاه های بدنسازی ارزیابی می کنند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف و آمار توصیفی و معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس و لیزرل در سطح معناداری ۰۵/۰p≤ تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که متغیرهای وضعیت فیزیکی (۱۴/۲=t،۱۸/۰= β)، پاسخگویی (۴۳/۴=t، ۳۶/۰=β)، اطمینان (۰۴/۱=t،۲۸/۰=β)، تضمین (۰۷/۳=t،۲۸/۰=β) و همدلی (۱۳/۲=t،۱۹/۰=β) تاثیر معناداری بر متغیر رضایت مندی مشتریان دارند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می شود که مدیران باشگاه ها از رضایت مشتریان جهت بهبود جایگاه رقابتی و کسب مزیت رقابتی بهره ببرند و از تمامی مولفه های رضایت مندی به صورت مساوی استفاده کنند.

لینک ثابت مقاله

tags: اطمینان ، باشگاه بدنسازی ، رضایت مندی ، سی.آر.ام ، همدلی