بررسی میزان جذب انرژی ضربه ریل شاسی خودرو با استفاده از پنج هندسه پیشنهادی جدید

نویسندگانسعید رهنما,حسین قاسمی مبارکه,رضا مسعودی نژاد
همایشسی امین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۲-۰۵-۱۰
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

صننتت وودرو ا ذشتنته تا به لاب با افیایش تضا نا در دنیا همواره نیا مند بهبود و برو رسنانی بوده اسنت و تحضیضات بسنیاری در مینهی وودرو و بخصنو افیایش ایمنی وودروها و سنرنشنینان در برابر انوا آسنی ها انجام ذرفته اسنتد در این ملالته سنه نو هندسنه با هد افیایش جشب انرژی بروورد برای اسننتهاده در ریا تنناسننی وودرو پیشننهاد تنده اسنتد هندسنه این لوله ها برای مییان جشب انرژی نربه بسیار مهم و تاثیر ذشار میباتدد با اعماب تغییراتی اندک و کم هیینه و با استهاده ا موادی که اکنون در این مینه کاربرد بسیاری دارند تبیه سا ی انجام تده استد در این تنبیه سنا ی ا موادی که به رور متموب در صننتت وودرو به کار می روند اسنتهاده تنده اسنتد تنبیه سنا ی غیر ولی با اسنتهاده ا نرم افیار اجیا محدود Abaqusانجام تندد تجییه تحلیا با سنرعت 10متر بر ثانیه برای لوله ها انجام تنده اسنتد مییان انرژی جشب تنده و تغییر تنکا لولهها در لالات مختلف مورد بررسنی ررار ذرفت و نتای ار یابی تدد امید است که این ملالته به ررالی ایمن تر بدنه وودروها و افیایش ایمنی سرنشینان کمک کندد

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: جذب انرژی، ریل شاسی، اجزامحدود، Abaqu