ارزیابی آزمایشگاهی تاثیر جهت و ارتفاع ورودی بر الگوی جریان و شرایط آسایش حرارتی تحت سیستم تهویه انفرادی جت‌های هم‌شار

Authorsسیدعلیرضا ذوالفقاری,مصطفی ایزدی,شایان حجتیان,صادق یوسفی,مهدی سورگی
Journalمکانیک سازه ها و شاره ها-Journal of Solid and Fluid Mechanics
Page number۱۹۵-۲۰۵
Serial number۱۱
Volume number۳
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۱
Journal GradeScientific - research
Journal TypeElectronic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

در این تحقیق سعی شده است تا الگوی توزیع سرعت، دما و شاخص احساس حرارتی در اتاقی دارای سسیستم تهویه انفرادی جت‌های هم‌شار به ازای دو ارتفاع 30 و 160 سانتی‌متری از کف برای قرارگیری دریچه ورودی و با دو دمای ورودی C°16 و C°24 و همچنین سه زاویه مختلف وزش جت (صفر، 5/22 و 45 درجه) به صورت آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گیرد. نتایج نشان داد که موارد فوق به طور چشمگیری به جانمایی دریچه ورودی وابسته است. به طوری که با قرارگیری دریچه در ارتفاع 160 سانتی‌متری، نیم‌تنه بالایی فرد به شدت تحت تأثیر دریچه قرار می‌گیرد و بیشینه سرعت در این ناحیه، بسته به تغییر زاویه وزش از صفر تا 45 درجه، می‌تواند به ترتیب به 5/1 تا 1 متر بر ثانیه برسد و همین امر باعث می‌شود که نارضایتی ناشی از کوران در نیم‌تنه بالایی به طور چشمگیری افزایش یابد. این در حالی است که با قرارگیری دریچه در زیر میز و ارتفاع 30 سانتی‌متری، بیشترین نارضایتی ناشی از کوران در بخش پا و ساق افراد رخ می‌دهد. در مجموع، می‌توان نتیجه گرفت که نارضایتی ناشی از کوران، مهمترین عاملی است که می‌تواند استفاده از سیستم تهویه انفرادی جت‌های هم‌شار را محدود نماید.

Paper URL

tags: سیستم تهویه انفرادی، جت‌های هم‌شار، آسایش حرارتی، نارضایتی ناشی از کوران، تحقیق آزمایشگاهی