بینش اقتصاد رفتاری در کارآفرینی و کسب و کار خانگی

نویسندگانزهرا شیرزور علی آبادی
همایشاولین همایش ملی مسائل و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی خانوادۀ مسلمان ایرانی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۲-۰۲-۲۳
محل برگزاری همایشبیرجند
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

شواهد روزافزونی وجود دارد مبنی بر اینکه بسیاری از کارآفرینان علی رغم کسب بازده تعدیل شده با ریسک کم، ظاهراً وارد کارآفرینی می‌شوند در این تحقیق تلاش‌هایی برای ارائه توضیحاتی با بینش اقتصاد رفتاری برای اینکه چرا افراد خاصی ممکن است جذب چنین فعالیت‌های ظاهراً بی‌سود شوند، صورت گرفته است. این پژوهش به کمک روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفته است. از آنجایی که به طور فزاینده‌ای انتظار می‌رود که کارآفرینان نقشی محوری در ایجاد تغییرات اقتصادی ایفا کنند، در این مطالعه به دنبال این بودیم که چه چیزی آنها را تحریک می‌کند؟ در حالی که به نظر می‌رسد کارآفرینی اساساً ناشی از تمایل به خود اتکایی شخصی است. گویا کارآفرینی در چارچوب این مطالعه، توسط ارزش‌های خاصی نظیر، تابع ترجیحات، اعتماد بیش از حد، مزایای غیر مادی هدایت می‌شود. این مطالعه از این ایده حمایت می‌کند که کارآفرینی با ارزش‌های غیر‌مادی نظیر استقلال، کنترل بر تصمیمات، امکان کسب تجربه متنوع و خود اتکایی برانگیخته می‌شود، و نهایتا به این نتیجه می‌رسیم که کارآفرینی ناشی از مجموعه‌ای از انگیزه‌های درهم تنیده است.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: اقتصاد رفتاری، کارآفرینی، کسب و کار خانوادگی.