Authors | مرتضی عراقی,محمد اکبری,عاطفه واحدی |
---|---|
Conference Title | ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری |
Holding Date of Conference | ۲۰۱۹-۰۵-۰۲ |
Event Place | تهران |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
سوانح جادهای را میتوان یکی از علتهای مهم مرگ و میر در اغلب کشورها دانست. اثرات ناشی از تصادفات ترافیکی آنچنان گسترده بوده که به سبب اهمیت، از آن به عنوان جنگ در جادهها یاد میشود، متاسفانه با وجود اینکه ایران کمتر از یک صدم جمعیت جهان را داراست بیش از یک چهلم از حوادث ترافیکی دنیا را به خود اختصاص داده است که خود خسارت شدیدی نیز به اقتصاد ملیکشور وارد میآورد. با توجه به حجم تصادفادت قابل توجه در شهر فردوس، این شهر مورد تحقیق موردی قرار گرفت. در پژوهش حاضر با مراجعه به مرکز اداره راهنمایی ورانندگی اطلاعات آماری پروندههای موجود طی سالهای 4931 تا 4931 جمع آوری گردید و درنرم افزارهای آماری مورد تحلیل قرارگرفت. دادههای جمع آوری شده نشان داد بیشترین درصد ازمقصرین را مردها با 43 ( شاملمیشوند و نیز بیشترین سهم افراد دربروزتصادفات / 89 درصد(وبامیزان تحصیلات دیپلم ) 71 / میانگین ) 8 97 درصد( بوده است. همچنین با بررسی نوع و کیفیت معبر مشخص گردید که / در سنین 41 تا 71 سال ) 15 11 درصد( و بیش از نیم درصد آنها در / 57/8 درصد( تصادفات درمعابراصلی و غالبا شرایط صاف و هموار ) 9 ( 45 درصد( بوقوع پیوسته همچنین با بررسی / روشنایی روز بوده است، اکثر تصادفات نیز در تیرماه با میانگین ) 88 14 درصد( بیشتر از / نوع وسیله نقلیه و کاربریهای اطراف مشخص شد سهم مربوط به موتورسیکلت با میانگین ) 3 91 (، اکثر متوفیان / سایر وسایل نقلیه بوده است و بیشتر تصادفات دراطراف اماکن تجاری بوقوع پیوسته است) 18 51 درصد(. لذا میتوان با بررسی این موارد و تحلیل / حوادث نیز، در بیمارستان جان خود را از دست داده بودند ) 18 نتایج و ارائه راهکارهای موثر حاصل ازآن اقدامات لازم درجهت کاهش مرگ و میر و خسارتهای ناشی از تصادفات را کاهش داد.
tags: تصادفات درون شهری، عوامل موثر،شهر فردوس