نویسندگان | مرتضی عراقی,محمدامین یساری,حمید مروی |
---|---|
همایش | دوازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۰-۰۵-۲۷ |
محل برگزاری همایش | تبریز |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
امروزه با توجه به افزایش وسایل نقلیه، ترافیک تقاطعات شهری روز به روز افزایش مییابد و موجب اتلاف وقت، افزایش مصرف سوخت و آلایندههای زیست محیطی، استهلاک خودروها و ... میشود. این ترافیک ایجاد شده از طریق تاخیر وسایل نقلیه سنجیده میشود. در صورت امکان کاهش تعداد فازهای چراغ راهنمایی میتواند اتلاف وقت و دیگر معایب را کاهش دهد. در این مقاله، آمارگیری میدانی برای تقاطع پونه نارنج – آوینی دانشگاه شهر بیرجند انجام شده است و با استفاده از آمار ترافیکی، تاخیر تقاطع با زمانبندی حال و با زمانبندی بهنیه چراغ راهنمایی هم از روش WEBSTER و هم با کمک نرم افزار Synchro محاسبه و مقایسه شده است.
کلیدواژهها: تاخیر تقاطع، تقاطع همسطح، چراغ راهنمایی و رانندگی، زمانبندی، WEBSTER ،Synchro