| Authors | محمدرضا دوستی,امیر اصغری اسفدن,مرتضی عراقی |
| Conference Title | دومین همایش ملی توسعه پایدار در راهسازی با رویکرد حفظ محیط زیست |
| Holding Date of Conference | 2016-11-10 |
| Event Place | شیراز |
| Page number | 0-0 |
| Presentation | SPEECH |
| Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
ارزیابی اثرات زیست محیطی یکی از ابزارهای مدیریت محیط زیست با هدف دستیابی به توسعه پایدار می باشد که بر لزوم استفاده ازآن در پروژه های بزرگ عمرانی تاکید می شود.در این راستا متداول ترین روش، استفاده انواع گوناگون ماتریس می باشد. با توجه به نواقص موجود در این ماتریس ها جهتارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه های عمرانی، این تحقیق با اعمال تغییراتی در جزییات آن، روشی جدید در ارزیابی پروژه هاارایه می دهد که به هر چه دقیق تر شدن نتایج ارزیابی و شناخت جزیی تر اثرات فعالیت های مختلف پروژه بر محیط زیست میانجامد که بر اساس آن به صورت دقیق تر و کارشناسی شده تر می توان به اجرا یا عدم اجرای پروژه و یا تصمیم گیری جهت کاهشاثرات منفی بر محیط پرداخت.از آنجا که خط راه آهن از جمله پروژه های عمرانی هستند که دارای اثرات مختلف زیست محیطی می باشند، خط راه آهن چابهار-نیکشهر را با روش ارایه شده مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. نتیجه این مطالعه، ارایه یک روش جدید، کارشناسی شده و دقیق جهت ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه ها به منظور کاهش خطا در ارزیابی ها خواهد بود.
Paper URL