بررسی تاثیر طول مسیر تزریق بر میزان فرورفتگی، انقباض حجمی و اعوجاج قطعه جعبه فیوز خودرو پژو پارس بر پایه پلی آمید ۶

Authorsسیدابوذر فنائی,علی رجبلو,نوید رمضانیان
Conference Titleنوزدهمین همایش ملی و هشتمین کنفرانس بین ­المللی مهندسی ساخت و تولید ایران
Holding Date of Conference۲۰۲۳-۰۳-۰۹
Event Placeمشهد
Page number۰-۰
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

پالستیکها خواصی متفاوت از سایر مواد دارند که این باعث میشود آنها را بعنوان علمی مجزا مورد مطالعه قرار دهند . یکی از مهمترین روش های رایج برای شکل دادن پالستیکها فرآیند قالبگیری تزریقی میباشد که سرعت باالی تولید محصوالت با اجزای پیچیده ، دقت باال و مقرون به صرفه بودن آن، این فرآیند را مورد توجه قرار داده است. مولدفلو یک نرم افزار شبیهسازی است که با صرفه جویی در زمان و هزینه به بررسی اثرات پارامترهای مختلف در طراحی قالب میپردازد. در این مطالعه براساس طراحی سیستم راهگاهی، با استفاده از نرمافزار مولدفلو، به بررسی تاثیر طول مسیر تزریق بر پارامترهای مهم فرآیند تزریق قطعه جعبه فیوز خودرو پژو پارس پرداخته شده است. بدین صورت که قطعه ابتدا مشبندی شد، سپس براساس آنالی زهای window Molding و location Gate به ترتیب شرایط بهینه و محل های تزریق مذاب مشخص شدند. در ادامه سیستم راهگاهی به دو حالت کوتاه و طویل با ابعاد یکسان از نظر طول و قطر بوش، طول و قطر گلویی و قطر راهگاه طراحی شد. سپس این سیستمها تحت آنالیز Warp+Pack+Fill قرار گرفتند و نتایج آن باهم مقایسه شدند. درنهایت سیستم راهگاهی کوتاه از نظر میزا ن فرورفتگی، انقباض حجمی و اعوجاج نتایج بهتری را نسبت به سیستم راهگاهی طویل به ثبت رساند.

Paper URL

tags: مولدفلو – قالب گیری تزریقی – سیستم راهگاهی – فرورفتگی – انقباض حجمی