بررسی تاثیر طول مسیر تزریق بر میزان فرورفتگی، انقباض حجمی و اعوجاج قطعه جعبه فیوز خودرو پژو پارس بر پایه پلی آمید ۶

نویسندگانسیدابوذر فنائی,علی رجبلو,نوید رمضانیان
همایشنوزدهمین همایش ملی و هشتمین کنفرانس بین ­المللی مهندسی ساخت و تولید ایران
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۳-۰۳-۰۹
محل برگزاری همایشمشهد
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

پالستیکها خواصی متفاوت از سایر مواد دارند که این باعث میشود آنها را بعنوان علمی مجزا مورد مطالعه قرار دهند . یکی از مهمترین روش های رایج برای شکل دادن پالستیکها فرآیند قالبگیری تزریقی میباشد که سرعت باالی تولید محصوالت با اجزای پیچیده ، دقت باال و مقرون به صرفه بودن آن، این فرآیند را مورد توجه قرار داده است. مولدفلو یک نرم افزار شبیهسازی است که با صرفه جویی در زمان و هزینه به بررسی اثرات پارامترهای مختلف در طراحی قالب میپردازد. در این مطالعه براساس طراحی سیستم راهگاهی، با استفاده از نرمافزار مولدفلو، به بررسی تاثیر طول مسیر تزریق بر پارامترهای مهم فرآیند تزریق قطعه جعبه فیوز خودرو پژو پارس پرداخته شده است. بدین صورت که قطعه ابتدا مشبندی شد، سپس براساس آنالی زهای window Molding و location Gate به ترتیب شرایط بهینه و محل های تزریق مذاب مشخص شدند. در ادامه سیستم راهگاهی به دو حالت کوتاه و طویل با ابعاد یکسان از نظر طول و قطر بوش، طول و قطر گلویی و قطر راهگاه طراحی شد. سپس این سیستمها تحت آنالیز Warp+Pack+Fill قرار گرفتند و نتایج آن باهم مقایسه شدند. درنهایت سیستم راهگاهی کوتاه از نظر میزا ن فرورفتگی، انقباض حجمی و اعوجاج نتایج بهتری را نسبت به سیستم راهگاهی طویل به ثبت رساند.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: مولدفلو – قالب گیری تزریقی – سیستم راهگاهی – فرورفتگی – انقباض حجمی