بررسی تاثیر مدت زمان اعمال فشار نگهداری بر پارامتر انقباض حجمی قطعه پلیمری جعبه فیوز خودرو پژو پارس بر پایه پلی آمید ۶

نویسندگانسیدابوذر فنائی,علی رجبلو,نوید رمضانیان
همایشنوزدهمین همایش ملی و هشتمین کنفرانس بین ­المللی مهندسی ساخت و تولید ایران
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۳-۰۳-۰۹
محل برگزاری همایشمشهد
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهچاپ در مجموعه مقالات
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

قالب گیری تزریقی با داشتن ویژگی های راندمان تولید باال، دقت، اتوماسیون، استفاده از مواد و انعطافپذیری مناسب در هندسه پیچیده، معمول ترین فناوری پردازش قطعات پالستیکی بوده و به تولید اقالم پالستیکی متفاوتی از نظر اندازه و کاربرد میپردازد. نرمافزار مولدفلو ابزاری است که به تجزیه و تحلیل قالب قطعات پالستیکی میپردازد. در این مطالعه قطعهی جعبه فیوز خودرو بر پایه ماده پلیآمید 6.6 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و با استفاده از نرمافزار مولدفلو، بر اساس پارامتر مدت زمان اعمال فشار نگهداری، به بررسی تاثیر این پارامتر بر میزان انقباض حجمی قطعه جعبه فیوز خودرو پرداخته شد. بدین صورت که قطعه ابتدا مشبندی شد، سپس براساس آنالیزهای window Molding و location Gate به ترتیب شرایط بهینه تزریق و محل های تزریق مذاب مشخص شدند. در ادامه سیستم های راهگاهی و خنککاری طراحی شدند و در نهایت براساس آنالیز Pack+Fill+Cool زمانهای مختلف اعمال فشار نگهداری مورد بررسی قرار گرفت و تاثیر این زمان ها بر میزان انقباض حجمی قطعه تحلیل و بررسی شد. با توجه به نتایج بدست آمده مشاهده شد که در اثر افزایش زمان اعمال فشار نگهداری، میزان انقباض حجمی مربوط به قطعهی مورد مطالعه کاهش یافته، که این کاهش در میزان انقباض حجمی میتواند باعث افزایش کیفیت قطعهی تولیدی شود

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: الب گیری تزریقی – مولدفلو - انقباض حجمی - فشار نگهداری