طراحی مدل تأثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری )سی.آر.ام( بر رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات براساس مدل سروکوال در باشگاه های بدنسازی و ایروبیک

Authorsسیده عذرا میرکاظمی,داوود مودی
Journalپژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
Page number۶۹-۸۲
Serial number۱۰
Volume number۲
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۸
Journal GradeScientific - promoting
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

هدف از این تحقیق طراحی مدل تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری (سی.آر.ام) بر رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات براساس مدل سروکوال در باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهرستان بیرجند بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بود. ۲۱۰ نفر از مشتریان باشگاه های بدنسازی و ایروبیک شهر بیرجند ابزار این پژوهش را تکمیل کردند: ۱. پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری و ۲. پرسشنامه رضایت مشتریان سروکوال به ترتیب مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مندی مشتریان را در باشگاه های بدنسازی ارزیابی می کنند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف و آمار توصیفی و معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه داده ها با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس و لیزرل در سطح معناداری ۰۵/۰p≤ تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که متغیرهای وضعیت فیزیکی (۱۴/۲=t،۱۸/۰= β)، پاسخگویی (۴۳/۴=t، ۳۶/۰=β)، اطمینان (۰۴/۱=t،۲۸/۰=β)، تضمین (۰۷/۳=t،۲۸/۰=β) و همدلی (۱۳/۲=t،۱۹/۰=β) تاثیر معناداری بر متغیر رضایت مندی مشتریان دارند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می شود که مدیران باشگاه ها از رضایت مشتریان جهت بهبود جایگاه رقابتی و کسب مزیت رقابتی بهره ببرند و از تمامی مولفه های رضایت مندی به صورت مساوی استفاده کنند.

Paper URL

tags: اطمینان ، باشگاه بدنسازی ، رضایت مندی ، سی.آر.ام ، همدلی