وضعیت بازار یابی رابطه مند در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند

نویسندگانسیده عذرا میرکاظمی,فرشته محرابی
همایشپنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در تربیت بدنی، علوم ورزشی و قهرمانی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۰-۰۹-۱۹
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هدف از تحقیق حاضر بررسی وضعیت بازاریابی رابطهمند در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی -تحلیلی است که از منظر جمع آوری داده ها به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری در حدود 084 نفر از مشتریان باشگاه های تندستی بانوان شهرستان بیرجند بود. بر اساس جدول مورگان 210 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شد. داده های این پژوهش از طریق پرسشنامه بازاریابی رابطهمند کیم ) 2448 ( جمع آوری شده است. این پرسشنامه شامل 22 گویه که در هفت بعد اعتماد، تعهد، رضایت ارتباطی، صمیمیت، عشق، عمل متقابل، خودارتباطی باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند را ارزیابی میکند. اعتبار صوری و محتوایی توسط 4 به دست آمد. و تجزیه تحلیل داده / گروهی از متخصصان تاییدگردید.و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 39 نسخه 22 مورد تحلیل spss توسط آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. تمامی محاسبات آماری به وسیله نرم افزار قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد وضعیت بازاریابی رابطهمند در باشگاه های تندرستی بانوان شهرستان بیرجند در سطح مطلوبی قرار ندارد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان اذعان داشت که مدیران باشگاه های تندرستی بانوان با تمرکز بر بازاریابی رابطهمند میتوانند موجبات وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورند.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: بازاریابی رابطهمند، باشگاه های تندرستی، بانوان، شهرستان بیرجند، وفاداری مشتریان