پذیرش اینترنت اشیا در یک سازمان آموزشی و پژوهشی (مورد مطالعه : سازمان آموزش و پرورش شهرستان بیرجند)

Authorsمحمدصادق نوابی,حسین کاردان مقدم,منیره محمدی اسفهرود
Conference Titleپانزدهمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات
Holding Date of Conference۲۰۲۲-۱۰-۱۲
Event Placeتبریز
Page number۰-۰
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

پژوهش حاضر با هدف بررسی پذیرش اینترنت اشیا در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند انجام گرفته است . روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان مدیریت آموزش و پرورش بیرجند در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۰۰ نفر و نمونه مورد مطالعه به دلیل کوچک بودن جامعه تمامی کارکنان می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه اینترنت اشیا که دارای ۲۳ سوال می باشد استفاده شده است . برای توصیف داده ها از فراوانی ، میانگین و انحراف معیار و برای تحلیل داده ها از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه (آزمون (f استفاده شده است . نتایج تحقیق حاکی از آن است که (با توجه به آزمون (t پذیرش اینترنت اشیا با جنسیت رابطه معناداری ندارد و در مردها و زنها یکسان می باشد. همچنین نتایج آزمون f نشان دهنده وجود تفاوت در پذیرش اینترنت اشیا بر اساس مدرک تحصیلی کارکنان بوده اما با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه مشخص گردید سن تاثیری در پذیرش اینترنت اشیا ندارد.

Paper URL

tags: اینترنت اشیا ، آموزش و پرورش ، فناوری اطلاعات ، پذیرش فناوری