پذیرش اینترنت اشیا در یک سازمان آموزشی و پژوهشی (مورد مطالعه : سازمان آموزش و پرورش شهرستان بیرجند)

نویسندگانمحمدصادق نوابی,حسین کاردان مقدم,منیره محمدی اسفهرود
همایشپانزدهمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۲-۱۰-۱۲
محل برگزاری همایشتبریز
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

پژوهش حاضر با هدف بررسی پذیرش اینترنت اشیا در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند انجام گرفته است . روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان مدیریت آموزش و پرورش بیرجند در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۰۰ نفر و نمونه مورد مطالعه به دلیل کوچک بودن جامعه تمامی کارکنان می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه اینترنت اشیا که دارای ۲۳ سوال می باشد استفاده شده است . برای توصیف داده ها از فراوانی ، میانگین و انحراف معیار و برای تحلیل داده ها از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه (آزمون (f استفاده شده است . نتایج تحقیق حاکی از آن است که (با توجه به آزمون (t پذیرش اینترنت اشیا با جنسیت رابطه معناداری ندارد و در مردها و زنها یکسان می باشد. همچنین نتایج آزمون f نشان دهنده وجود تفاوت در پذیرش اینترنت اشیا بر اساس مدرک تحصیلی کارکنان بوده اما با توجه به نتایج بدست آمده از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه مشخص گردید سن تاثیری در پذیرش اینترنت اشیا ندارد.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: اینترنت اشیا ، آموزش و پرورش ، فناوری اطلاعات ، پذیرش فناوری