پذیرش اینترنت اشیاء در سازمان آموزش و پرورش (موردمطالعه: سازمان آموزش وپرورش شهرستان نجف آباد، استان اصفهان)

نویسندگانمحمدصادق نوابی,حسین کاردان مقدم,شیوا مغزی نجف آبادی
همایشچهارمین کنفرانس بین المللی محاسبات نرم
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۱-۱۲-۲۹
محل برگزاری همایشرشت
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

اینترنت اشیا ء IOT یک تکنولوژی جدید و مدرن در دنیای امروز می باشد که منجر به افزایش کارایی و دقت، توام با سود اقتصادی و کاهش مداخله های انسانی شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسیرابطه بین عوامل موثر در پذیرش فناوری اینترنت اشیاء در سازمان آموزش و پرورش نجف آباد در استان اصفهان می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی بوده که اطلاعات آن به روش توصیفی پیمایشی جمع آوری شده است. جامعه آما ری این تحقیق شامل کلیه کادر اداری و آموزشی زیرنظر مجموعه آموزش و پرورش نجف آباد می باشد(حدود ۲۰ هزارنفر) که به طور تصادفی نمونه ای با تعداد ۴۲ نفر انتخاب شده است. داده های تحقیق حاضر، از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و پرسشنامه مذکور، دارای ۲۳ سوال می باشد. با توجه به اینکه در بخش زیادی از قسمت آموزشی، کادر آموزشی ناچار به استفاده از دستگاه های مرتبط با فناوری اینترنت اشیا ء شده اند و همچنین درقسمت اداری نیز افراد آشنایی قبلی مختصری با فناوری اینترنت اشیاء داشته اند، نتایج حاصل مربوط به دانش و تجربه ای است که افراد پس از مدتی در این زمینه کسب کرده اند. نتایج این پژوهش به این صورت بوده است که درک سودمندی، درک سادگی و همچنین اعتماد، تاثیر مثبتی بر پذیرش فناوری های IOT در نظام آموزشی پرورشی داشته است . نتایج این پژوهش می تواند میزان پذیرش فناوری اینترنت اشیا را پیش از پیاده سازی کامل آن، در اصلاح و بهبود سرعت و دقت یادگیری و سهولت بیشتر امر آموزش ، ارائه اطلاعات بی درنگ در خصوص عملکرد دانش آموزان و ایجاد سازوکار یکپارچه در ارزیابی معلمان و همچنین ایجاد امکان بازخورد به مدیران آموزشی و کمک به مدیران و سیاست گذاران کمک کننده باشد

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: اینترنت اشیاء ، هوشمندسازی ، شبکه ، سیستم های آموزشی