نویسندگان | محمدصادق نوابی,حسین کاردان مقدم,شهلا بهرامی |
---|---|
همایش | هشتمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی محاسبات توزیعی و پردازش دادههای بزرگ |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۳-۱۰-۱۱ |
محل برگزاری همایش | تبریز |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
مدیریت زنجیره تامین به مجموعه فعالیت ها و روش هایی اطلاق می شود که برای بهبود عملکرد و کارا یی فرآیندها ی زنجی ره تام ین در ی ک سازمان استفاده می شود. یکپارچگی زنجیره تامین به معنای هماهنگی و همکار ی ب ین تم امی اعضا ی زنجی ره تام ین است . در ی ک سازمان، اعضا ی زنجی ره تام ین شامل تأمین کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان هستند. این اعضا باید با هم هماهنگ شوند و اطلاعات و مواد را به صورت یکپارچه و همزمان منتقل کنند.برای دستیابی به یکپارچگی زنجیره تامین، مدیران باید روابط استراتژیک با تأمین کنندگان و مشتریان برقرار کنند و همکار ی و هماهنگ ی را ترو یج کنند. همچنین، استفاده از فناوری های پیشرفته مانند سیستم های اطلاعات مدیریت، سیستم های خودکار برای کنترل و مدیریت فرآیندها و تحلیل داده ها، و استفاده از روش های بهینه سازی عملیاتی می تواند در بهبود یکپارچگی زنجیره تامین مؤثر باشد.مزایای یکپارچگی زنجیره تامین شامل بهبود ک یفی ت محصولات، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت عملکرد، بهبود رضایت مشتریان و افزایش توان رقابتی سازمان است. با افزایش هماهنگی و همکاری بین اعضای زنجیره تام ین، فرآیندها بهبود می یابند و از طریق بهینه سازی عملیاتی، هزینه ها کاهش می یابد و کیفیت محصولات افزایش می یابد. همچنین، با افزایش توان رقابتی، سازمان می تواند در بازار رقابت کند و سودآوری بیشتری داشته باشد.تحقیق حاضر به منظوربررسی تاثیریکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد زنجیره با در نظر گرفتن تسهیم اطلاعات در بین کارکنان پالایشگاه اصفهان تدوین شده است
کلیدواژهها: زنجیره تامین ، یکپارچگی زنجیره تامین، تسهیم اطلاعات، مدیریت فرآیندها