Authors | سیدعلیرضا ذوالفقاری,حسن حسن زاده,مرتضی طاهری,مهدی افضلیان,محمد رئیسی,سعید تیموری |
---|---|
Conference Title | بیست و هفتمین کنفرانس سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران و هفتمین کنفرانس صنعت نیروگاه های |
Holding Date of Conference | ۲۰۱۹-۰۴-۳۰ |
Event Place | تهران |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
بررسی توزیع ذرات آلاینده در داخل اتوبوس به عنوان یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد که دارای تراکم بالای جمعیت است، به منظور بررسی کیفیت هوای داخل از اهمیت فراوانی برخوردار است. سیستم تهویه اختلاطی بالاسری و جابهجایی کفی، دو سیستم تهویه متداول مورد استفاده در اتوبوسها هستند که در پژوهش حاضر به مقایسه این دو سیستم از نقطه نظر پراکندگی و دفع آلایندههای ذرهای پرداخته شده است. در این راستا با استفاده از حلگر عددی اپنفوم و بسته حل توسعه یافته پیمپل فوم توسط دیدگاه اویلری-لاگرانژی توزیع ذرات 2 و 10 / مورد بررسی قرار گرفته است. ذرات آلاینده دارای قطر 5 میکرومتر به صورت متراکم در قسمت جلو و وسط اتوبوس با سرعت اولیه صفر در نظر گرفته شده است. نتایج نشان میدهند که سیستم تهویه اختلاطی طبق انتظار، باعث پراکندگی بیشتر ذرات نسبت به سیستم تهویه جابهجایی میشود اما در این سیستم برای ذرات با 2 میکرومتر، 90 % ذرات پس از گذشت سه دقیقه از دریچه / اندازه 5 خروجی خارج شده است. در حالی که در سیستم تهویه جابهجایی %74 ذرات پس از گذشت سه دقیقه خارج شده اند
tags: ذرات آلاینده، دیدگاه اویلری-لاگرانژی، تهویه اتوبوس