Authors | سیدعلیرضا ذوالفقاری,مصطفی ایزدی,شایان حجتیان,صادق یوسفی,مهدی سورگی |
---|---|
Journal | مکانیک سازه ها و شاره ها-Journal of Solid and Fluid Mechanics |
Page number | ۱۹۵-۲۰۵ |
Serial number | ۱۱ |
Volume number | ۳ |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۲۰۲۱ |
Journal Grade | Scientific - research |
Journal Type | Electronic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | isc |
Abstract
در این تحقیق سعی شده است تا الگوی توزیع سرعت، دما و شاخص احساس حرارتی در اتاقی دارای سسیستم تهویه انفرادی جتهای همشار به ازای دو ارتفاع 30 و 160 سانتیمتری از کف برای قرارگیری دریچه ورودی و با دو دمای ورودی C°16 و C°24 و همچنین سه زاویه مختلف وزش جت (صفر، 5/22 و 45 درجه) به صورت آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گیرد. نتایج نشان داد که موارد فوق به طور چشمگیری به جانمایی دریچه ورودی وابسته است. به طوری که با قرارگیری دریچه در ارتفاع 160 سانتیمتری، نیمتنه بالایی فرد به شدت تحت تأثیر دریچه قرار میگیرد و بیشینه سرعت در این ناحیه، بسته به تغییر زاویه وزش از صفر تا 45 درجه، میتواند به ترتیب به 5/1 تا 1 متر بر ثانیه برسد و همین امر باعث میشود که نارضایتی ناشی از کوران در نیمتنه بالایی به طور چشمگیری افزایش یابد. این در حالی است که با قرارگیری دریچه در زیر میز و ارتفاع 30 سانتیمتری، بیشترین نارضایتی ناشی از کوران در بخش پا و ساق افراد رخ میدهد. در مجموع، میتوان نتیجه گرفت که نارضایتی ناشی از کوران، مهمترین عاملی است که میتواند استفاده از سیستم تهویه انفرادی جتهای همشار را محدود نماید.
tags: سیستم تهویه انفرادی، جتهای همشار، آسایش حرارتی، نارضایتی ناشی از کوران، تحقیق آزمایشگاهی