بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیر حضوری(برنامه شاد و شبکه اموزش) نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹

Authorsمحمد اکبری,محمدعلی رستمی نژاد,مینا محمدزاده,محمد محمودی بورنگ
Journalفصلنامه آموزش پژوهی
Page number۱۵-۲۵
Serial number۸
Volume number۲۹
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۲۲
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of
Journal Indexisc

Abstract

احساس حضور مولفه ای تاثیر گذار و تعیین کننده در مشارکت یادگیرنده در آموزش غیرحضوری است. پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان احساس حضور دانش آموزان در آموزش های غیرحضوری نیمسال دوم سال تحصیلی 22-29 اجرا شد. روش پژوهش، توصیفی و از نوع علی- مقایسهای بود. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بیرجند در سال تحصیلی 1322-1329 به تعداد 1914 نفر بودند که از اسفند ماه آموزش غیرحضوری را تجربه کردند. از این بین، تعداد 394 دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس، به عنوان نمونه در پژوهش مشارکت داشتند. برای سنجش احساس حضور دانش 1 آموزان از پرسشنامه احساس حضور ایگروب استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان در آموزش غیرحضوری، دارای احساس حضور باالتر از متوسط می باشند. عالوه بر این، میانگین احساس حضور در هر سه مولفه حضور در مکان، واقعی بودن و مشارکت گروه استفاده کننده از برنامه شاد باالتر از میانگین گروه استفاده کننده از شبکه آموزش بوده است و این تفاوت در مولفه مشارکت، به لحاظ آماری معنا دار بود

Paper URL

tags: آموزش مجازی، احساس حضور، برنامه شاد، شبکه اموزش