رزومه


زهرا علیزاده بیرجندی

زهرا علیزاده بیرجندی

دانشیار

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی

گروه: تاریخ

مقطع تحصیلی: دکتری

رزومه
زهرا علیزاده بیرجندی

دانشیار زهرا علیزاده بیرجندی

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی - گروه: تاریخ مقطع تحصیلی: دکتری |

ظرفیت سنجی متون دینی در ارتقای تفکر فلسفی کودکان . مورد مطالعه : توحید مفضل

نویسندگانزهرا علیزاده بیرجندی,حمیدرضا رویائی,مریم حسینایی
همایشاولین همایش ملی فلسفه برای کودکان
تاریخ برگزاری همایش2024-05-19
محل برگزاری همایشبیرجند
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

یکی از رویکردهای نوین در آموزش مهارت تفکر ، برنامه فبک است. اتخاذ مبانی نظری متناسب با فرهنگ اسلامی و کاربست آن در فلسفه برای کودکان از جمله رویکردهایی است که در سال های اخیر تلاش هایی ولو اندک در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است. در مقاله پیش رو ، بر مبنای مضامین و آموزه های مطرح در توحید مفضل و استخراج مولفه های فکرورزی از درون آن تلاش شده ، الگویی برای تحقق برنامه فبک مطرح گردد. در راستای تحقق اهداف این پژوهش، از روش تحلیلی -استنباطی استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشانگر وجود مولفه های فبک نظیرپرسشگری،حیرت،حجت گرایی در توحید مفضل است. از این رو می توان از ظرفیت این گونه متون جهت اجرای برنامه فلسفه برای کودک وغنای آن بهره برد.

لینک ثابت مقاله