| نویسندگان | زهرا علیزاده بیرجندی |
| همایش | اولین همایش ملی فلسفه برای کودکان |
| تاریخ برگزاری همایش | 2024-05-19 |
| محل برگزاری همایش | بیرجند |
| شماره صفحات | 0-0 |
| نوع ارائه | سخنرانی |
| سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
یکی از رویکردهای مهم در آموزش تفکر به کودکان طرح فلسفه برای کودکان است. در این رویکرد از روش های گوناگون برای تعلیم اندیشیدن به روش فلسفی به کودکان استفاده می شود.در ایران برنامه فبک به عنوان یک طرح هدفمند توسط برخی موسسات ودانشگاهها مورد توجه قرار گرفته وآثاری نیز دراین زمینه مجال طرح پیدا کرده است. مقاله حاضر با هدف واکاوی دستاوردهای پژوهش های فبک وجایگاه رویکرد میان رشته ای دراین حوزه دربازه زمانی ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۳ نگاشته شده است.روش پژوهش حاضر فراتحلیل کیفی است.
نتایج این بررسی نشانگرروند فزاینده رویکرد میان رشته ای ،ابعاد کارکردی فبک وکارآمدی آن در افزایش مهارتهای فردی ،اجتماعی ازمنظر شناختی ورفتاری وکنشگری اجتماعی است.این بررسی همچنین نشان می خواهد دهد که رفع چالش های برنامه فبک از نظر ساختاری ،محتوایی وفرهنگی سبب افزایش کارآمدی وغنای آن خواهد شد.
لینک ثابت مقاله