Authors | حسین الیاسی |
---|---|
Journal | هوش محاسباتی در مهندسی برق |
Page number | ۱۱۱-۱۲۰ |
Serial number | ۱۱ |
Volume number | ۲ |
Paper Type | Full Paper |
Published At | ۲۰۲۰ |
Journal Type | Electronic |
Journal Country | Iran, Islamic Republic Of |
Journal Index | isc |
Abstract
در این مقاله یک استراتژی جدید کنترلی مبتنی بر نقشههای شناختی فازی بهمنظور طراحی یک کنترلکنندة نظارتی برای یک سیستم پیچیده ارائه شده است. این کنترلکنندة نظارتی بهگونهای طراحی شده است تا سیگنالهای مرجع الزم را برای کنترلکنندههای محلی استفادهشده در بخشهای مختلف سیستم پیچیده فراهم کند. طراحی کنترلکنندة نظارتی پیشنهادی شامل دو بخش است: -1 ابتدا براساس روابط علت و معلولی بین اجزای مختلف سیستم پیچیده، یک نقشة شناختی فازی اولیه پایهریزی میشود. -2 سپس با توجه به نیازهای کنترلی مفاهیم جدیدی به این نقشة شناختی اضافه میشود و ارتباط بین این مفاهیم جدید و مفاهیم نقشة شناختی فازی اولیه براساس یک شاخص عملکردی بهینه میشود. استراتژی کنترلی پیشنهادی برای مدیریت انرژی در یک خودروی هیبرید پالگین برقی از نوع سریموازی استفاده شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی نشان میدهند استراتژی کنترلی پیشنهادی، در مقایسه با کنترلکنندة فازی مرسوم، عملکرد بهتری در برآوردهشدن اهداف کنترلی برای یک سیستم پچیده دارد.
tags: سیستمهای پیچیده، نقشههای شناختی فازی، کنترل نظارتی، خودروی هیبرید پالگین