Authors | فاطمه طاهرپور,فائزه خسروی |
---|---|
Conference Title | سومین همایش ملی مدرسه آینده |
Holding Date of Conference | ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ |
Event Place | اردبیل |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
صلح پیش شرط اصلی تداوم زندگی انسانی، نسلها و اجتماعات انسانی است؛ به عبارت دیگر بقاء نوع بشر به ایجاد و حفظ صلح وابسته است. بنابراین ضروری است که با روشهای موثر و برنامهریزیشده، از انواع خشونت و نزاع و جنگ جلوگیری شود و جهان به سمت صلح پایدار حرکت کند. از جمله مهمترین روشها برای تحقق این مهم، آموزش است. بنابراین در پژوهش حاضر به ضرورت آموزش صلح در مدارس آینده پرداخته شده است. بدین منظور ابتدا به بیان ضرورت توجه به آموزش صلح پرداخته شده است. سپس آموزش صلح و نقش برنامه درسی و معلم در آموزش صلح مورد بحث قرار گرفته است. روش پژوهش حاضر، توصیفی و کتابخانهای، با مرور اسناد، مدارک و مقالات موجود در پایگاه های معتبر علمی چون مرکز اطالعات علمی جهاد دانشگاهی ، سیلیویکا، پرتال جامع علوم انسانی Research Gate ،و journals SAGE بود. نتایج نشان داد که مدارس آینده و عناصر آموزشی آنها به عنوان مهمترین موتور همزیستی مسالمتآمیز، باید زمینههای آموزش صلح را در رفتار و نقش معلمها، شیوههای تدریس آنها و همچنین در اهداف برنامههای درسی فراهم کنند.
tags: صلح، آموزش صلح، مدارس آینده