Authors | حسین شکوهی فرد,فاطمه طاهرپور,محمدرضا تنگلی |
---|---|
Conference Title | سومین همایش ملی چشم اندازهای آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال |
Holding Date of Conference | ۲۰۲۳-۰۵-۳۱ |
Event Place | اراک |
Page number | ۰-۰ |
Presentation | SPEECH |
Conference Level | Internal Conferences |
Abstract
امروزه با گسترش فنآوری، آموزش و یادگیری دستخوش تغییرات اساسی گردیده است. این موضوع مدیران یادگیری را ملزم میکند تا به این تغییر رفتار یادگیرنده پاسخ دهند؛ این به معنای نیاز به بازتعریف و اصلاح برنامه درسی برای پاسخگویی به جامعه نوآور است. بنابراین دیگر نظریههای قدیمی پاسخگوی چنین تحولاتی نبودند و آموزش و یادگیری برای تبدیل شدن به یک نظام آموزشی جدید نیازمند مبانی و نظریههای یادگیری خاص خود بود و پاسخگوی یادگیری در عصر اطلاعات باشد. با توجه به اهمیت یادگیری در عصر دیجیتال و بارز بودن اهمیت آن برای نظام تعلیم و تربیت، پژوهش حاضر با هدف مروری بر یادگیری در عصر دیجیتال و برنامه درسی پاسخگو انجام گرفت. در این پژوهش محقق با جستجو در میان تحقیقات و مقالات معتبر که در ارتباط با عصر دیجیتال و یادگیری در عصر دیجیتال و برنامه درسی پاسخگو انجام شده است، اقدام به مرور پژوهشهای مرتبط نمود. مطابق یافتهها بطور کلی با ورود فنآوری به عرصه تعلیم و تربیت، نظام آموزش و یادگیری دچار تغییر و تحولاتی شد که نظام آموزش و یادگیری همگام با این تغییر و تحولات در عصر دیجیتال باید همسو گردد؛ از طرفی یکی از ارکان مهم نظام آموزشی، برنامه درسی آن است که باید برنامه درسی متناسب با تغییرات نوین عصر دیجیتال، در پی رفع نیازهای یادگیرندگان که برآمده از تغییرات عصر دیجیتال است، باشد و پاسخگوی نیازهای جدید یادگیرندگان باشد؛ در نتیجه برنامه درسی پاسخگو به عنوان یک الزام و پیشبایسته اساسی در یادگیری این عصر مطرح است.
tags: عصر دیجیتال، برنامه درسی پاسخگو، یادگیری