کارآفرینی اخلاقی

نویسندگانفاطمه طاهرپور,حجت ناصحیان
همایشدومین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار
تاریخ برگزاری همایش۲۰۱۹-۱۲-۱۷
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

با توجه به ضرورت مفاهیم اخلاقی در سازمانها، رهبری اخلاقی در سالهای اخیر به یک موضوع محبوب پژوهشی مبدل شده است. اکثر مطالعات در دوره های مختلف بر مبنای تعریف رهبری اخلاقی متشکل از دو جزء فرد اخلاقی و مدیر اخلاقی تدوین شده است. در این پژوهش با افزوده شدن عنصرکارآفرین اخلاقی، درجهت غنی سازی مفهوم رهبری اخلاقی تلاش شده است. کارآفرین اخلاقی را به عنوان کسی درنظر میگیرند که هنجار اخلاقی جدیدی را ایجاد میکند که میتواند در حوزه سازمان و جامعه کارایی داشته باشد. رهبراخلاقی با قابلیت سه بعدی)فرد اخلاقی، مدیراخلاقی و کارآفرین اخلاقی( میتواند زمینه های بی اخلاقی یا خالِاء اخلاقی را تشخیص داده و هنجارهای متناسب با هویت سازمانی را توسعه دهند. کارآفرین اخلاقی در واقع اعتماد ذینفعان را پرورش میدهد و رشد اخلاقی جامعه را باعث میشود. هدف این مقاله مروری که به کمک مطالعه کتابخانهای و بررسی منابع و مقالات مختلف تدوین شده است، تصریح و تعریف کارآفرین اخلاقی در چارچوب رهبری اخلاقی است.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: کارآفرین اخلاقی، رهبری اخلاقی، اخلاق