آموزش تفکر انتقادی در آموزش و پرورش (ماهیت، ابعاد و مدلها)

نویسندگانفاطمه طاهرپور,سعیده کوره پز
همایشدومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی-یادگیری دوره ابتدائی
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۰-۰۸-۰۵
محل برگزاری همایشبندرعباس
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

ورود اطلاعات و ارتباطات در جامعه امروزی سبب ایجاد تغییر و تحولات گوناگونی شده است و نظام آموزشی به عنوان یک عنصر اساسی نیز از این قاعده در امان نمانده و باید در راستای ایجاد تحولات نو حرکت کند. ازآنجاکه دیگر سواد، معنایی فراتر از خواندن و نوشتن پیداکرده، دانش آموزان باید به مهارتهای موردنیاز عصر رسانه ای مجهز شوند تا مخاطبینی آگاه، خلاق و نقاد پرورش یابند و توانایی تشخیص پیامها را داشته باشند و تحت تأثیر طرز فکر و ارزشهای تحمیلی رسانه ها قرار نگیرند، لذا آموزش سواد رسانه ای و دستیابی به تفکر انتقادی در سایه آن، آشنایی با الگوها و مهارتهای موردنیاز در این فرآیند ضرورت مییابد. پژوهش حاضر به شیوه مروری و با هدف آشنایی با الگوهای آموزش سواد رسانه ای، روشهای آموزش و مهارتهای دستیابی به آنان انجام شده است.

لینک ثابت مقاله

کلیدواژه‌ها: سواد رسانه ای، آموزش رسانه ای، تفکر انتقادی.