نویسندگان | فاطمه طاهرپور,سعیده کوره پز |
---|---|
همایش | دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی-یادگیری دوره ابتدائی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۰-۰۸-۰۵ |
محل برگزاری همایش | بندرعباس |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
ورود اطلاعات و ارتباطات در جامعه امروزی سبب ایجاد تغییر و تحولات گوناگونی شده است و نظام آموزشی به عنوان یک عنصر اساسی نیز از این قاعده در امان نمانده و باید در راستای ایجاد تحولات نو حرکت کند. ازآنجاکه دیگر سواد، معنایی فراتر از خواندن و نوشتن پیداکرده، دانش آموزان باید به مهارتهای موردنیاز عصر رسانه ای مجهز شوند تا مخاطبینی آگاه، خلاق و نقاد پرورش یابند و توانایی تشخیص پیامها را داشته باشند و تحت تأثیر طرز فکر و ارزشهای تحمیلی رسانه ها قرار نگیرند، لذا آموزش سواد رسانه ای و دستیابی به تفکر انتقادی در سایه آن، آشنایی با الگوها و مهارتهای موردنیاز در این فرآیند ضرورت مییابد. پژوهش حاضر به شیوه مروری و با هدف آشنایی با الگوهای آموزش سواد رسانه ای، روشهای آموزش و مهارتهای دستیابی به آنان انجام شده است.
کلیدواژهها: سواد رسانه ای، آموزش رسانه ای، تفکر انتقادی.