نویسندگان | فاطمه طاهرپور |
---|---|
همایش | دوازدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش در هزاره سوم |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۰-۰۹-۲۴ |
محل برگزاری همایش | تهران |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
واژه کارآفرینی بیش از دو قرن نیست که در ادبیات مدیریت و اقتصاد وارد شده و مانند سایر واژهها تغییرات زیادی را به خود گرفته و از رشد تکاملی برخوردار بوده است. آموزش به عنوان جوهره کارآفرینی است. آموزش کارآفرینانه امروزه به یکی از مهمترین و گستردهترین فعالیتهای دانشگاهی تبدیل شده است که بایستی با استفاده از روشهای خلاقیتمحور صورت گیرد و فراگیران را با تکنیکهای حل مسئله و استراتژیهای برخورد با شرایط مبهم و پیچیده آشنا سازد. در این میان، موانعی وجود دارد که آموزش کارآفرینانه را در آموزش عالی تحت تأثیر قرار میدهد. در برابر این موانع و چالشهای مربوط به آموزش کارآفرینی، دانشگاهها بایستی با تقاضای روزافزون اتکابهنفس و استقلال بیشتر و برنامهریزیهای راهبردی با رویکرد کارآفرینانه روبهرو شوند که همزمان باعث به وجود آمدن فرصتهای بیشتر و بالارفتن میزان ریسک میشود. در این مقاله با استفاده از مطالعه کتابخانه ای و جستجو در منابع مرتبط ابتدا به مفهوم کارآفرینی و آموزش کارآفرینی پرداخته خواهد شد. سپس شیوههای آموزش و تدریس کارآفرینانه بررسی خواهدگردید و در پایان مبحث چالشها و موانع آموزش کارآفرینانه در آموزش عالی و راهکارهای گذر از آن مطرح می شود.
کلیدواژهها: واژگان کلیدی: کارآفرینی، آموزش کارآفرینانه، آموزش عالی