نویسندگان | فاطمه طاهرپور,مرضیه طالبی |
---|---|
همایش | دومین کنفرانس ملی آینده نگری در روانشناسی و علوم تربیتی |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۲-۰۶-۰۲ |
محل برگزاری همایش | شیراز |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
امروزه مدارس باچالشهای فراوانی در ابعاد و انواع گوناگون،مواجه هستند و کارکردن درشرایط متحول و بی تعیین، وتلاش برای اعمال اصلاحات مستمر، جزئی از حیات آنها به شمار می آید. بدون شک اقدام به اصلاح، بدون بهره گرفتن از معلمانی که مقاومتی در برابرآن ندارند، پذیرای آن هستند وبرای اثر بخشی آن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، امکانپذیر نخواهدبود. از آنجا که مدارس به معلمانی با رفتارهای شهروندی سازمانی نیاز بسیاری دارند و همچنین دانش لازم درباره این متغیرمهم درکشور وجودندارد، این پژوهش، با استفاده از روش مرور ادبیات موجود، محتوای پژوهشهای خارجی مختلف را که درموردرفتارهای شهروندی سازمانی معلمان منتشر شده است به لحاظ تعاریف، عوامل فردی، سازمانی، رفتارهای رهبری مدیرموردبررسی قرارمی دهد.
کلیدواژهها: رفتارشهروندی سازمانی ، معلمان ، مدیران