نویسندگان | فاطمه طاهرپور,فهیمه جعفری |
---|---|
همایش | اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی کیفیت قابلیت اتکا |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۲-۱۲-۲۰ |
محل برگزاری همایش | تهران |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
خلاصه مقاله: امروزه مدیریت کیفیت جامع در سازمانها به تدریج به امری نهادینه تبدیل شده اما چال ش های اساسی موجود در بکارگیری موفقیت آمیز نظامهای مدیریت کیفیت در سازمانهای ایرانی موجب شده است که زمینه های لازم برای تحقق کامل این سیستم فراهم نشود. لذا شناسایی موانع بکارگیری مد یریت کیفیت فراگیر در سازمانها، نخستین گام در پیادهسازی این سیستم محسوب می شود. در این راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع بکارگیری موفق مدیریت کیفیت جامع در سازمانها انجام شد. بدین منظور ابتدا سیر تاریخی ، تعریف و اصول مدیریت کیفیت جامع مطرح شد؛ سپس موانع بکارگیری موفق مدیریت کیفیت جامع در سازمانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت . روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و کتابخانه ای ، با بررسی اسناد و مدارک موجود بود. نتایج نشان داد که زمینه های ر در مدیریت کیفیت جامع
کلیدواژهها: سازمان، مدیریت کیفیت جامع ، موانع