صلاحیت دیجیتال معلمان، مفاهیم و چارچوب ها: مروری بر مطالعات انجام شده

نویسندگانفاطمه طاهرپور
همایشچهارمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره از نگاه معلم
تاریخ برگزاری همایش۲۰۲۲-۰۵-۲۲
محل برگزاری همایشهرمزگان
شماره صفحات۰-۰
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظهور ویروس COVID-19 ابعاد مختلف شیوه زندگی، به ویژه آموزش، تحت تاثیر قرار گرفته است. رویکرد آموزشی از آموزش های سنتی به آموزش آنلاین تغییر پیدا کرده است. در نتیجه، نه تنها برای دانش آموزان، بلکه معلمان بهبود صلاحیت های دیجیتالی ضروری ا ست. نظام آموز شی بعد از همهگیری جهانی COVID-19 شاهد انتقال به شرایط آموزش مجازی بوده ا ست. برای سازگاری با این انتقال ناگهانی، ضروری ا ست که معلمان سطح کافی از صلاحیت آموزش دیجیتال را دا شته با شند. هدف از این مطالعه، مروری بر مطالعات معتبر انجام شده در زمینه صلاحیت دیجیتال معلمان ا ست تا از این طریق به افزایش آگاهی معلمان در این مورد کمک نماید. این مقاله نوعی مقاله مروری استت که در آن جمآ آوری اطلاعات از طریق جستتجو در پایگاه های داده معتبر و بازیابی منابآ مرتبط انجام می شود. در این مطالعه ج ستجو برای منابآ مرتبط، محدود به زبان انگلی سی و با ترکیب کلیدواژه های Digital Competence و Teachers در پایگاههای Scopus ، Web of science و Google scholar صورت گرفت. نتایج نشتتان داد، تحقیقات بین المللی انجام شتتده کمبود صتتلاحیت دیجیتال در معلمان را گزارش کرده اند. از آنجایی که صتتلاحیت دیجیتالی معلم به بخش مهمی از فرآیند آموزشی در جهان تبدیل شده است، معلمان باید با فراگیری و کاربرد مهارت های دیجیتال در روشهای آموزشی قبلی خود تجدید نظر کرده و صلاحیت دیجیتال خود را بهبود دهند.

لینک ثابت مقاله

کلید واژه ها: صلاحیت دیجیتال، چارچوب صلاحیت دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش معلمان.