CV


Hassan Hassanzadeh

Hassan Hassanzadeh

Associate Professor

Faculty: Engineering

Department: Mechanical Engineering

Degree: Ph.D

CV
Hassan Hassanzadeh

Associate Professor Hassan Hassanzadeh

Faculty: Engineering - Department: Mechanical Engineering Degree: Ph.D |

مطالعه و مقایسة رویکردهای مدلسازی سیستمهای پیل سوختی پلیمری در خودرو

Authorsحسن حسن زاده,شریف قریب,رامیار مازوجی
Journalمهندسی مکانیک
Page number27-34
Serial number۲۷
Volume number۲
Paper TypeFull Paper
Published At۲۰۱۷
Journal GradeScientific - promoting
Journal TypeTypographic
Journal CountryIran, Islamic Republic Of

Abstract

مدلسازی نقش مهمی در توسعة پیل سوختی و شناخت پارامترهای مؤثر بر عملکرد سیستمهای پیل سوختی بهکار رفته در خودرو دارد. قبل از انتخاب یک مدل پیل سوختی، آشنایی با خصوصیات کلی سیستم و احتیاجات آن ضروری است و این نخستین شرط در مدلسازی میباشد. مدلها را از لحاظ دیدگاه میتوان بهصورت تجربی، نیمهتجربی، نظری و از لحاظ حالت بهصورت استاتیکی و دینامیکی تقسیمبندی کرد. هدف این مقاله بررسی و مقایسة دو نوع مدلسازی استاتیکی و دینامیکی صورتگرفته روی یک سیستم پیل سوختی پلیمری برای کاربرد در خودرو میباشد. نتایج نشان میدهد که پاسخ سیستم به تغییرات جریان الکتریکی در حالت دینامیکی نسبت به حالت استاتیکی با تأخیر زمانی همراه است و هرچه مقدار جریان الکتریکی بیشتر باشد، دمای بدنة پیل سوختی، میزان مصرف واکنشگرها و گازهای ورودی به کانالهای آند و کاتد افزایش مییابد.

Paper URL