CV


Hadi Farhadian

Hadi Farhadian

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Engineering

Department: Mining Engineering

Degree: Ph.D

CV
Hadi Farhadian

Associate Professor Hadi Farhadian

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Engineering - Department: Mining Engineering Degree: Ph.D |

Dr. Hadi Farhadian is an Associate Professor in the Department of Mining Engineering at the University of Birjand and a researcher in the fields of mineral exploration engineering, hydrogeology, and geomechanics. He obtained his Ph.D. in Mineral Exploration Engineering from Amirkabir University of Technology and has international research experience at the University of Basel and ETH Zurich. Dr. Farhadian’s research interests include numerical modeling, geostatistics, geomechanics, groundwater flow, and data mining. He has published numerous articles in reputable international journals and, in addition to his teaching and research activities, has played an active role in academic administration and innovation.

نمایش بیشتر

بررسی تاثیر توزیع های مختلف شکستگی از نوع بیچر بر جابجایی تونل با استفاده از روش المان محدود

Authorsهادی فرهادیان,محمد مرتضوی نژاد
Conference Titleهشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران
Holding Date of Conference2020-02-19
Event Placeبیرجند
Page number0-0
PresentationPOSTER
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

مطالعه میزان جابجایی فضاهای زیرزمینی در پروژه های معدنی، عمرانی و زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است. بررسی رفتار توده سنگ وابسته به شناخت نسبی از درزه شکستگی های موجود در توده سنگ است. از نگاه دیگر عدم قطعیت و تغییرپذیری در رفتار توده سنگ که ترکیب مواد طبیعی و ناهمگن هستند، در مطالعات زمین شناسی مهندسی اجتناب ناپذیر است. در این مقاله با استفاده از نرم Phase2 تاثیر توزیع¬های مختلف درزه و شکستگی از نوع بیچر بر میزان جابجایی تونل و فضاهای زیرزمینی با استفاده از مدلسازی عددی مورد بررسی قرار گرفت. از این رو، با متغیر قرار دادن پارامترهای مختلف هندسی تونل، درزه¬ها و توزیع¬های مختلف شکستگی نرمال، لاگ نرمال، یکنواخت و نمایی اثر آن بر پایداری تونل در 640 مدل شبیه سازی شد. نتایج نشان می¬دهد که در تمامی این شبیه سازی¬ها، توزیع نمایی شکستگی¬ها در مدل بیچر اثر کمتری نسبت به سایر توزیع¬ها در جابجایی ماکزیمم تونل دارد. در حالی‌که توزیع¬هایی از نوع نرمال و لاگ نرمال در اکثر مدل¬های شبیه سازی شده بیشترین اثر را در پایداری تونل دارند. از طرفی با افزایش چگالی درزه¬ها از مقدار 0/8 میزان جابجایی تونل به تراکم درزه¬ها بستگی ندارد. با توجه به آنالیز حساسیت پارامترهای مختلف و بررسی آن¬ها بر اساس توزیع¬های مختلف درزه شکستگی از نوع بیچر در ارتباط با پایداری تونل¬ها می توان بیان کرد که تنها اختلاف میانگین 19 درصدی از انواع توزیع‌ها در پایداری و جابجایی تونل‌ها موثر است و پیشنهاد می گردد کارشناسان و مهندسان تونل و حفار در این زمینه، مطالعات را بر روی دیگر پارامترهای پایداری تونل و فضاهای زیرزمینی متمرکز کنند.

Paper URL