CV


Hadi Farhadian

Hadi Farhadian

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Engineering

Department: Mining Engineering

Degree: Ph.D

CV
Hadi Farhadian

Associate Professor Hadi Farhadian

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Engineering - Department: Mining Engineering Degree: Ph.D |

Dr. Hadi Farhadian is an Associate Professor in the Department of Mining Engineering at the University of Birjand and a researcher in the fields of mineral exploration engineering, hydrogeology, and geomechanics. He obtained his Ph.D. in Mineral Exploration Engineering from Amirkabir University of Technology and has international research experience at the University of Basel and ETH Zurich. Dr. Farhadian’s research interests include numerical modeling, geostatistics, geomechanics, groundwater flow, and data mining. He has published numerous articles in reputable international journals and, in addition to his teaching and research activities, has played an active role in academic administration and innovation.

نمایش بیشتر

ارزیابی ایجاد پتانسیل لهیدگی در قطعه دوم تونل گلاس با استفاده از روش‌های تجربی

Authorsهادی فرهادیان,زینب ملکی
Conference Titleهشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران
Holding Date of Conference2020-02-19
Event Placeبیرجند
Page number0-0
PresentationPOSTER
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

یکی از پدیده‌های مهمی که ممکن است باعث بروز مشکلات در عملیات تونل‌سازی، نگهداری و بهره‌برداری از آن، مخصوصاً در سنگ‌های ضعیف شود، لهیدگی سنگ‌های مسیر آن است. لهیدگی به همگرایی وابسته به زمان تونل‌ها در خلال حفاری گفته می‌شود وهنگامی روی می‌دهد که تنش‌های القائی به‌وجود آمده در اثر حفاری زیرزمینی، بیشتر از مقاومت توده‌سنگ‌های دربرگیرنده حفره باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر ارزیابی احتمال وقوع لهیدگی و تعیین درجه آن در امتداد قطعه دوم تونل انتقال آب گلاس می‌باشد. تونل گلاس یکی از اجزای جدید سیستم انتقال آب در جنوب غربی استان آذربایجان غربی است که به وسیله دو TBM در دست حفاری می‌باشد. در این منطقه به علت وجود روباره بالا (تا 650 متر)، حضور گسل‌ها و زون‌های خردشده و مقاومت پایین توده‌سنگ، پیش‌بینی احتمال وقوع لهیدگی ضروری می‌باشد. بدین منظور در مطالعه حاضر سعی بر برآورد پتانسیل لهیدگی و تعیین درجه وقوع آن با تکیه بر روش های نیمه‌تجربی گردیده است. نتایج حاکی از آن است که زون‌های خردشده و گسلی نسبت به سایر زون‌ها بیشترین درجه لهیدگی را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو تمام روش‌ها خطر لهیدگی بالا را برای کیلومتراژ 402+29 پیش‌بینی کرده‌اند، بنابراین در این مقاطع خطر مسدود شدن TBM بالا بوده و نیازمند استفاده از تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع این پدیده می‌باشد.

Paper URL