CV


Hadi Farhadian

Hadi Farhadian

Associate Professor

عضو هیئت علمی تمام وقت

Faculty: Engineering

Department: Mining Engineering

Degree: Ph.D

CV
Hadi Farhadian

Associate Professor Hadi Farhadian

عضو هیئت علمی تمام وقت
Faculty: Engineering - Department: Mining Engineering Degree: Ph.D |

Dr. Hadi Farhadian is an Associate Professor in the Department of Mining Engineering at the University of Birjand and a researcher in the fields of mineral exploration engineering, hydrogeology, and geomechanics. He obtained his Ph.D. in Mineral Exploration Engineering from Amirkabir University of Technology and has international research experience at the University of Basel and ETH Zurich. Dr. Farhadian’s research interests include numerical modeling, geostatistics, geomechanics, groundwater flow, and data mining. He has published numerous articles in reputable international journals and, in addition to his teaching and research activities, has played an active role in academic administration and innovation.

نمایش بیشتر

بررسی اثر فاصله زون خرد شده نسبت به تونل در جابجایی سقف و کف دیواره با استفاده از مدلسازی عددی

Authorsهادی فرهادیان,محمدهادی صالح زاده,فرهاد تقوی
Conference Titleچهاردهمین کنفرانس تونل ایران
Holding Date of Conference2023-05-22
Event Placeتهران
Page number0-0
PresentationSPEECH
Conference LevelInternal Conferences

Abstract

در بسیاری از موارد، تونل ها به عنوان زیرساخت های حیاتی در حمل ونقل شهری در مناطق لرزه خیز و در مجاورت گسل ها احداث می شوند. در هنگام وقوع زلزله، در اثر جابجایی تفاضلی طرفین گسل، سطح زمین دچار گسیختگی شده و می تواند به سازه های زیرسطحی در مجاورت گسل خسارات جدی وارد سازد. طراحی یک سازه با استفاده از مدلسازی عددی و روش های تجربی به دلیل سهولت استفاده و کاربردی بودن امکان پذیر است.از مهم ترین مشکلات موجود زمین های سست در پی ها و تونل زنی، بهسازی خاک است که در این ارتباط تقویت خاک درجا برای استفاده مجدد در یک ساختار جدید ژئوتکنیکی و یا بهبود وضعیت ساختار فعلی مد نظر است. دراین مقاله، پس از صحت سنجی مدلسازی عددی المان محدود به وسیله محیط نرم افزار phase 2، به مطالعه اثر فاصله زون خرد شده نسبت به تونل های زیرزمینی پرداخته می شود. تأثیر پارامترهای مختلف مانند موقعیت تونل نسبت به بالادست و پایین دست مسیر زون خرد شده ، شعاع تونل و فاصله زون خرد شده نسبت به تونل بر روی میزان جابجایی تونل بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که قرارگیری تونل در ناحیه برشی در خاک موجب انحراف مسیر گسلش می شود و مشخص شد که عمق حفر تونل، شعاع آن و فاصله از زون خرد شده ازپارامترهای مؤثر در میزان جابجایی تونل است. مقایسه نتایج عددی بیانگر این است که میزان تغییرمکان سطحی در حالت گسل با زاویه 45 درجه و قرار گیری زون خرد شده در بالادست تونل نسبت به موقعیت قرار گیری در پایین دست تونل بیشتر خواهد بود

Paper URL