رزومه


هادی فرهادیان

هادی فرهادیان

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: مهندسی

گروه: معدن

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
هادی فرهادیان

دانشیار هادی فرهادیان

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: مهندسی - گروه: معدن مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

دکتر هادی فرهادیان، دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند، از پژوهشگران حوزه مهندسی اکتشاف معدن، هیدروژئولوژی و ژئومکانیک است. ایشان دکترای خود را در رشته مهندسی اکتشاف معدن از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ کرده و سابقه فعالیت پژوهشی بین‌المللی در دانشگاه های بازل و ETH زوریخ را نیز در کارنامه دارد. زمینه‌های تحقیقاتی دکتر فرهادیان شامل مدل‌سازی عددی، زمین‌آمار، ژئومکانیک، جریان آب زیرزمینی و داده کاوی است. وی تاکنون مقالات متعددی در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرده و علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، در عرصه‌های اجرایی و نوآوری دانشگاهی نیز نقش فعالی ایفا کرده است.

My affiliation

Department of Mining Engineering, Faculty of Engineering, University of Birjand, Birjand, Iran

نمایش بیشتر

بررسی تاثیر توزیع های مختلف شکستگی از نوع بیچر بر جابجایی تونل با استفاده از روش المان محدود

نویسندگانهادی فرهادیان,محمد مرتضوی نژاد
همایشهشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران
تاریخ برگزاری همایش2020-02-19
محل برگزاری همایشبیرجند
شماره صفحات0-0
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

مطالعه میزان جابجایی فضاهای زیرزمینی در پروژه های معدنی، عمرانی و زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است. بررسی رفتار توده سنگ وابسته به شناخت نسبی از درزه شکستگی های موجود در توده سنگ است. از نگاه دیگر عدم قطعیت و تغییرپذیری در رفتار توده سنگ که ترکیب مواد طبیعی و ناهمگن هستند، در مطالعات زمین شناسی مهندسی اجتناب ناپذیر است. در این مقاله با استفاده از نرم Phase2 تاثیر توزیع¬های مختلف درزه و شکستگی از نوع بیچر بر میزان جابجایی تونل و فضاهای زیرزمینی با استفاده از مدلسازی عددی مورد بررسی قرار گرفت. از این رو، با متغیر قرار دادن پارامترهای مختلف هندسی تونل، درزه¬ها و توزیع¬های مختلف شکستگی نرمال، لاگ نرمال، یکنواخت و نمایی اثر آن بر پایداری تونل در 640 مدل شبیه سازی شد. نتایج نشان می¬دهد که در تمامی این شبیه سازی¬ها، توزیع نمایی شکستگی¬ها در مدل بیچر اثر کمتری نسبت به سایر توزیع¬ها در جابجایی ماکزیمم تونل دارد. در حالی‌که توزیع¬هایی از نوع نرمال و لاگ نرمال در اکثر مدل¬های شبیه سازی شده بیشترین اثر را در پایداری تونل دارند. از طرفی با افزایش چگالی درزه¬ها از مقدار 0/8 میزان جابجایی تونل به تراکم درزه¬ها بستگی ندارد. با توجه به آنالیز حساسیت پارامترهای مختلف و بررسی آن¬ها بر اساس توزیع¬های مختلف درزه شکستگی از نوع بیچر در ارتباط با پایداری تونل¬ها می توان بیان کرد که تنها اختلاف میانگین 19 درصدی از انواع توزیع‌ها در پایداری و جابجایی تونل‌ها موثر است و پیشنهاد می گردد کارشناسان و مهندسان تونل و حفار در این زمینه، مطالعات را بر روی دیگر پارامترهای پایداری تونل و فضاهای زیرزمینی متمرکز کنند.

لینک ثابت مقاله