رزومه


هادی فرهادیان

هادی فرهادیان

دانشیار

عضو هیئت علمی تمام وقت

دانشکده: مهندسی

گروه: معدن

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
هادی فرهادیان

دانشیار هادی فرهادیان

عضو هیئت علمی تمام وقت
دانشکده: مهندسی - گروه: معدن مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

دکتر هادی فرهادیان، دانشیار گروه مهندسی معدن دانشگاه بیرجند، از پژوهشگران حوزه مهندسی اکتشاف معدن، هیدروژئولوژی و ژئومکانیک است. ایشان دکترای خود را در رشته مهندسی اکتشاف معدن از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ کرده و سابقه فعالیت پژوهشی بین‌المللی در دانشگاه های بازل و ETH زوریخ را نیز در کارنامه دارد. زمینه‌های تحقیقاتی دکتر فرهادیان شامل مدل‌سازی عددی، زمین‌آمار، ژئومکانیک، جریان آب زیرزمینی و داده کاوی است. وی تاکنون مقالات متعددی در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرده و علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، در عرصه‌های اجرایی و نوآوری دانشگاهی نیز نقش فعالی ایفا کرده است.

My affiliation

Department of Mining Engineering, Faculty of Engineering, University of Birjand, Birjand, Iran

نمایش بیشتر

ارزیابی ایجاد پتانسیل لهیدگی در قطعه دوم تونل گلاس با استفاده از روش‌های تجربی

نویسندگانهادی فرهادیان,زینب ملکی
همایشهشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران
تاریخ برگزاری همایش2020-02-19
محل برگزاری همایشبیرجند
شماره صفحات0-0
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

یکی از پدیده‌های مهمی که ممکن است باعث بروز مشکلات در عملیات تونل‌سازی، نگهداری و بهره‌برداری از آن، مخصوصاً در سنگ‌های ضعیف شود، لهیدگی سنگ‌های مسیر آن است. لهیدگی به همگرایی وابسته به زمان تونل‌ها در خلال حفاری گفته می‌شود وهنگامی روی می‌دهد که تنش‌های القائی به‌وجود آمده در اثر حفاری زیرزمینی، بیشتر از مقاومت توده‌سنگ‌های دربرگیرنده حفره باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر ارزیابی احتمال وقوع لهیدگی و تعیین درجه آن در امتداد قطعه دوم تونل انتقال آب گلاس می‌باشد. تونل گلاس یکی از اجزای جدید سیستم انتقال آب در جنوب غربی استان آذربایجان غربی است که به وسیله دو TBM در دست حفاری می‌باشد. در این منطقه به علت وجود روباره بالا (تا 650 متر)، حضور گسل‌ها و زون‌های خردشده و مقاومت پایین توده‌سنگ، پیش‌بینی احتمال وقوع لهیدگی ضروری می‌باشد. بدین منظور در مطالعه حاضر سعی بر برآورد پتانسیل لهیدگی و تعیین درجه وقوع آن با تکیه بر روش های نیمه‌تجربی گردیده است. نتایج حاکی از آن است که زون‌های خردشده و گسلی نسبت به سایر زون‌ها بیشترین درجه لهیدگی را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو تمام روش‌ها خطر لهیدگی بالا را برای کیلومتراژ 402+29 پیش‌بینی کرده‌اند، بنابراین در این مقاطع خطر مسدود شدن TBM بالا بوده و نیازمند استفاده از تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع این پدیده می‌باشد.

لینک ثابت مقاله