رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

نقش واسطه ای تاب آوری در ارتباط بین کارکرد خانواده و نزدیکی رابطه با دوستان با رضایت از زندگی در دانشجویان

نویسندگانهادی صمدیهء,فاطمه احسانی نژاد,مهلا کفیلی
همایشاولین همایش ملی خانواده آرمانی
تاریخ برگزاری همایش2023-10-22
محل برگزاری همایشاردبیل
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

زندگی در جهان امروز پر از استرس و چالش‌ می‌باشد، بنابراین افراد نیازمند مهارت‌هایی مانند تاب‌آوری هستند تا بتوانند با این شرایط استرس‌زا و بحرانی مقابله کنند. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه‌ای تاب‌آوری در ارتباط بین کارکرد خانواده و نزدیکی رابطه با دوستان با رضایت از زندگی در دانشجویان است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان محصل در نیمسال دوم تحصیلی 1402-1401 بود. نمونه آماری پژوهش شامل 222 نفر (188 زن و 34 مرد) بودند. در پژوهش حاضر از روش نمونه گیری غیر تصادفی و از نوع داوطلبانه استفاده شده است. در این پژوهش از ابزار پرسشنامه سنجش خانواده بنابر الگوی مک مستر که توسط اپشتاین، بالدوین و بیشاب (1983) تدوین شده است و ابزار پرسشنامه نزدیکی رابطه با دوستان دیبل و همکاران (2012) و ابزار پرسشنامه تاب‌آوری کانر و دیویدسون (2003) و ابزار پرسشنامه رضایت از زندگی داینر و همکاران (1985) استفاده شد. از داده‌های حاصله نتایج ذیل به دست آمده است: بین متغیر کارکرد خانواده و نزدیکی با دوستان رابطه منفی و معکوس وجود دارد و معنی‌دار نیست. بین متغیر کارکرد خانواده و تاب آوری رابطه مثبت، مستقیم و معنی دار (01/0 > p) وجود دارد. بین متغیر نزدیکی با دوستان و تاب‌آوری رابطه منفی، معکوس و معنی‌دار (05/0 > p) وجود دارد. بین متغیر کارکرد خانواده و رضایت از زندگی رابطه منفی، معکوس و معنی دار (01/0 > p) وجود دارد. بین متغیر نزدیکی با دوستان و رضایت از زندگی رابطه مثبت، مستقیم و معنی‌دار (01/0 > p) وجود دارد. بین متغیر تاب‌آوری و رضایت از زندگی نیز رابطه منفی، معکوس و معنی‌دار (01/0 > p) برقرار است. در مجموع، با توجه به نتایج ارائه شده در مقاله، می‎توان گفت که تاب آوری دانشجویان نقش واسطه‌ای در رابطه میان کارکرد خانواده و رضایت از زندگی ایفا می کند.

لینک ثابت مقاله