رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

مدل یابی علی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس اهداف پیشرفت و هیجان های تحصیلی

نویسندگانهادی صمدیه - مسعود غلامعلی لواسانی - احمد خامسان
نشریهپژوهش های کاربردی روان شناختی
شماره صفحات34-17
شماره سریال۸
شماره مجلد۲
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۳۹۶
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهISC

چکیده مقاله

هدف پژوهش حاضر ارائه مدل علی پیشرفت تحصیلی بر حسب اهداف پیشرفت و هیجان­ های تحصیلی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش ­آموزان پایه دوم دبیرستان شهر نیشابور بود. نمونه ­ای به حجم 416 نفر (198 دختر و 218 پسر)، با روش نمونه­ گیری جند مرحله ­ای انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه هیجان­های تحصیلی (پکران و همکاران، 2005)، مقیاس الگوهای یادگیری سازگار (میگلی و همکاران، 2000) و میانگین نمرات دانش­آموزان، گردآوری شد. روش تحلیل مسیر حاکی از برازش خوب مدل بود و نشان داد که اهداف تبحری و اهداف رویکرد-عملکرد با واسطه­ گری هیجان­های مثبت اثرات غیر مستقیم معنادار بر پیشرفت تحصیلی دارد و اهداف اجتناب-عملکرد تنها از طریق هیجان­های منفی اثرات غیر مستقیم منفی و معنادار بر پیشرفت دارد. به‌طورکلی به نظر می­رسد که افراد با اهداف تبحری، اضطراب و هیجان­های منفی کمتری در موقعیت­های چالش ­برانگیز تجربه می­کنند که این بر عملکرد تحصیلی نیز تأثیرات مثبتی دارد.

لینک ثابت مقاله