رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

مقیاس های قلدری در بافت های آموزشی: مرور نظام مند دو دهه پژوهش در ایران

نویسندگانهادی صمدیهء,احمد خامسان,محدثه محمدزاده
نشریهرویش روانشناسی
شماره صفحات47-58
شماره سریال۱۳
شماره مجلد۲
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۴
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

قلدری مسأله­ ای جدی و نگران­ کننده در سراسر دنیا است که در سال­های اخیر روند افزایشی داشته است. با این حال، نتایج ناهمسانی در تعریف، اندازه­ گیری و شیوع قلدری وجود دارد. هدف پژوهش حاضر مرور مقیاس­های قلدری سنتی و سایبری در بافت­ های آموزشی بود. از این جهت در یک مطالعۀ مروری نظام ­مند بر اساس دستورالعمل پریزما، پژوهش­ های کمی منتشر شده در حوزۀ قلدری در پایگاه ­های اطلاعاتی آنلاین (Magiran, Noormags, SID) در طی سال ­های 1382 تا 1402 با استفاده از ترکیب کلیدواژه­ های "قلدری" یا "زورگویی" یا "آزارگری" و "مقیاس" یا "پرسشنامه" یا "ابزار" مورد جستجو قرار گرفتند. از مجموع 300 مقالۀ منتشر شده، 25 مطالعه بر اساس معیارهای ورود در مقوله­ های ویژگی­ های کلی، مفهوم­ سازی قلدری، ویژگی­ های گروه نمونه، حجم نمونه، محدودۀ زمانی، خرده ­مقیاس­ ها، پایایی و روایی استخراج شد. نتایج حاکی از تنوع زیاد در مفهوم ­پردازی سازۀ قلدری در پیشینه بود. بعلاوه، تنها 11 مطالعه از دستورالعمل­های توصیه شدۀ ساخت و اعتباریابی ابزارها پیروی کرده بودند. اگرچه اکثر ابزارهای قلدری پایایی متوسط به بالایی را گزارش کردند، تعداد قابل توجهی شاخص­های روایی را مورد سنجش قرار ندادند. به طور کلی، این یافته­ ها اهمیت تعریف دقیق و استاندارد قلدری که می ­تواند مهم­ترین عامل در اندازه­ گیری رفتارهای قلدری باشد را مورد تأکید قرار می ­دهد.

لینک ثابت مقاله