رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

Risk and Protective Factors of Oppositional Defiant Disorder in Children with Stuttering: Unraveling Familial Dynamics

نویسندگانMona Goshayeshi,Farhad Tanhaye Reshvanloo
نشریهInternational Journal of Education and Cognitive Sciences
شماره صفحات31-37
شماره سریال5
شماره مجلد2
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2024
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

Purpose: The current study aimed to explore the role of familial conflict, psychological distress, and problem-resolution techniques on the prevalence of Oppositional Defiant Disorder (ODD) in stuttering children. Methodology: This investigation employed a correlational research design. The sample comprised six-year-old children and their mothers from Mashhad. The study included 196 preschoolers (106 girls and 90 boys) selected through convenience sampling. The Oppositional Defiant Disorder Rating Scale (ODDRS), Family Environment Scale (FES), Family Distress Index (FDI), and Family Problem-Solving Communication (FPSC) were utilized for data collection. A linear regression analysis was performed with SPSS version 27 to assess the interrelations among the variables. Findings: The analysis identified family conflict (β=0.35), distress (β=0.39), and problem-solving strategies (β=-0.40) as significant predictors of ODD symptomatology. Notably, family conflict and distress were positively correlated with ODD symptoms, whereas problem-solving strategies were inversely related. These factors collectively accounted for 49% of the variance in ODD symptomatology. Conclusion: This research contributes to the existing literature by amalgamating various familial elements—conflict, distress, and problem-solving strategies—into an integrated framework to better comprehend the etiology of ODD in children.

لینک ثابت مقاله