رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

Family Functioning and Bullying Experiences: The Mediating Role of Emotion Regulation Difficulties in Early Adolescence. International Journal of Psychology

نویسندگانSepehr Soleimani
نشریهInternational Journal of Psychology
شماره صفحات153-181
شماره سریال18
شماره مجلد1
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار2025
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

The influence of family functioning on adolescents’ experiences with bullying is well-documented; however, the mechanisms underlying this relationship require further exploration. The present study examined whether difficulties in emotion regulation mediate the association between family functioning and bullying involvement among high school students. This research employed a descriptive-correlational design. The target population included all high school students in Birjand, Iran. Using a multi-stage cluster sampling method, a total of 350 students (Mage = 14.22, SD = 4.48) were selected during the 2023–2024 academic year. Illinois Bullying Scale (IBS), Difficulties in Emotion Regulation Scale – 16 item version (DERS-16), and Family Assessment Device (FAD) were used for data collection. Data were analyzed using SPSS version 24.0 and AMOS software. The results indicated that poorer family functioning was significantly associated with higher levels of both bullying perpetration and victimization. Moreover, emotion regulation difficulties significantly mediated the relationship between family functioning and bullying experiences (p < .001). These findings highlight the critical role of family dynamics and emotional regulation in shaping adolescents' involvement in bullying behaviors. Intervention programs that focus on strengthening family functioning and enhancing adolescents’ emotion regulation skills may be effective in mitigating bullying and its associated psychological consequences.

لینک ثابت مقاله