رزومه


هادی صمدیه

هادی صمدیه

استادیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: روانشناسی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۶۸

رزومه
هادی صمدیه

استادیار هادی صمدیه

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: روانشناسی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۶۸ |

هادی صمدیه، استادیار گروه روان شناسی در دانشگاه بیرجند است. او  دانش آموخته کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل دکتری روان شناسی تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد ( با معدل 19/08) است. فعالیت های پژوهشی ایشان، متمرکز بر حوزه های قلدری، تنظیم هیجان، احساس تعلق و درگیری تحصیلی است.
کسب رتبه 6 کشوری در کنکور کارشناسی ارشد و کسب عنوان برترین رساله دکتری روان شناسی در سال های 1398 و 1399 و اخذ جایزه دکتر علی اکبر سیاسی، از جمله مهم ترین افتخارات وی محسوب می شود. جانشین سردبیر در نشریه نوآوری های اخیر در روان شناسی و داوری در بسیاری از مجلات علمی معتبر داخلی و بین المللی در زمره سایر فعالیت های علمی ایشان قرار می گیرد.
در حوزه اجرایی نیز کسب نشان حامی (نشان اعطایی به مدیران برگزیده مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور) از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در سال 1401 از جمله دستاوردهای ایشان محسوب می شود.

نمایش بیشتر

تعیین کننده های روانی- اجتماعی قلدری سایبری در اوایل بزرگسالی: نقش سواد رسانه ای و خود افشایی آنلاین

نویسندگانهادی صمدیهء,فائزه حداد,طاهره کامیابی مسک,آیدا مهاجرپور
نشریهپویایی روانشناختی در اختلال های خلقی
شماره صفحات1-15
شماره سریال۳
شماره مجلد۴
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۵
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران

چکیده مقاله

زمینه و هدف: با توجه به گسترش اینترنت و شبکه­ های اجتماعی، افراد زیادی به ویژه نوجوانان و جوانان زمان زیادی را صرف استفاده از این فناوری­ها می­کنند. در چنین شرایطی، اخیراً قلدری سایبری به عنوان یک نگرانی جدی در حوزه سلامت روانی-اجتماعی ظهور پیدا کرده است. مطالعه حاضر با هدف پیش­بینی قلدری سایبری دانشجویان بر اساس مؤلفه ­های سوادِ رسانه­ای و خودافشایی آنلاین انجام شد. مواد و روش‌: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری را دانشجویان دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی 1401-1400 (12000 نفر) تشکیل دادند. از این تعداد، 398 نفر به روش نمونه­ گیری در دسترس در مطالعه شرکت کردند. جمع­آوری داده­ ها از طریق مقیاس­ه ای قلدری و قربانی ­سایبری (لام و لی، ۲۰۱۱)، خودافشایی آنلاین (والکنبرگ و پیتر، ۲۰۰۷) و پرسشنامۀ سواد رسانه‌ای (فلسفی، 2015) صورت گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ­ها با روش­های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به شیوه همزمان از نرم ­افزار SPSS نسخه 26 استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که همبستگی منفی و معناداری بین درک محتوای پیام­های رسانه­ای و گزینش آگاهانه با قلدری سایبری وجود داشت (P<0.01). ارتباط میان خودافشایی عمیق و قربانی شدن سایبری نیز مثبت و معنادار بود (P<0.05). نتایج تحلیل رگرسیون نشان ­داد که خودافشایی آنلاین و مؤلفه ­های سواد رسانه ­ای (به جز تحلیل پیام­های رسانه)، پیش ­بینی کنندۀ معنادار قلدری سایبری بودند (P<0.01) . نتیجه‌گیری: بنابراین، آموزش مهارت­های سوادِ رسانه­ ای و مدیریت خودافشایی در فضای مجازی توسط متخصصین روان­شناسی و علوم ارتباطات، نقش مهمی در پیشگیری از قلدری سایبری ایفا می­ کند.

لینک ثابت مقاله