نویسندگان | سارا جمهوری,فاطمه یوسف زاده |
---|---|
همایش | سومین سمینار آموزش آمار |
تاریخ برگزاری همایش | ۲۰۲۱-۱۰-۲۰ |
محل برگزاری همایش | بیرجند |
شماره صفحات | ۰-۰ |
نوع ارائه | سخنرانی |
سطح همایش | داخلی |
چکیده مقاله
یکی از چالشهای موجود در نظام آموزش عالی کشور، ارتقای توان اشتغالپذیری دانشجویان دوره کارشناسی است. به منظور آمادهسازی دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورود به عرصه کار و اشتغال، لازم است که دروس اختیاری برنامه درسی دوره کارشناسی در حد امکان رویکردی مهارتافزایی داشته و توان اشتغالپذیری دانشآموختگان را ارتقا بخشند. امروزه پول نقش اساسی در زندگی افراد ایفا میکند و در صورت نداشتن سواد مالی لازم، نمیتوان در مسیر پیشرفت و آسایش گام برداشت. در دنیای امروز، افراد برای داشتن زندگی به سبک ایدهآل، بخشی از درآمدشان را برای سرمایهگذاری کنار میگذارند. افرادی که هوش و دانش مالی را کسب کنند، زندگی اقتصادی بهتری نسبت به دیگران خواهند داشت و تصمیمات هوشمندانهتری برای نحوه پسانداز و بودجهبندی خواهند گرفت. یکی از دروس اختیاری مهارتافزا در زمینه دانش مالی، که در برنامه درسی دوره کارشناسی آمار تعریف شده است، درس آمار در تجارت میباشد. گزارش بروزرسانی شده آکادمی انجمن آمار آمریکا-راهنمایی برای ارزیابی و دستورالعمل آموزش آمار (GAISE)- اهمیت آموزشی این موضوع و کاربرد آن در دنیایی که به طور فزایندهای بر روی دادهها متمرکز است را مشخص میکند. در این مقاله با نگاهی به سرفصل این درس، پیشنهاداتی برای ارتقای کیفی آن ارائه میشود.
کلید واژه ها: رگرسیون-روشهای بازنمونهگیری-مدل قیمتگذاری دارایی سرمایه-نسبت ترینور-نسبت شارپ